Kwaliteit

Home / Kwaliteit
Waarom kiezen voor Berkenhof Tandartsen?
WILT U DE BESTE OF DE GOEDKOOPSTE ZORG?
1.      De praktijk is ISO gecertificeerd.
Dat wil zeggen dat alle handelingen en behandelingen zijn geëvalueerd en beschreven, zodat alle medewerkers weten wat ze moeten doen. Dit wordt regelmatig geëvalueerd zodat we altijd optimaal blijven werken en presteren.
2.      Wij zijn aangesloten bij KRT.
Dat houd in dat we aan de norm voor bijscholing voldoen. Daardoor kunnen wij onze opgedane kennis direct toepassen op uw behandelingen.
3.      Werkend volgens het WIP protocol.
Daarin is omschreven hoe de infectie richtlijnen zijn volgens welke wij moeten werken om er voor te zorgen dat u geen risico´s loopt bij behandeling in onze praktijk.
4.      Medewerkers doen regelmatig cursussen.
Zoals de tandarts ingeschreven is in het KRT zorgen wij ervoor dat ook onze medewerkers regelmatig cursussen volgen zodat ook zij altijd op de hoogte zijn van de meest recente ontwikkelingen in ons vak.
5.      Berkenhof Tandartsen maakt gebruik van de modernste apparatuur.
Zo maken wij geen afdrukken meer voor een kroon, maar gebruiken een digitale scanner waarbij ook kroon digitaal word vervaardigd. Bij een wortelkanaalbehandeling gebruiken wij een elektronische lengtebepaling voor het meten van de lengte van de wortel, alvorens deze op te vullen.
6.      Goed bereikbaar met auto.
De praktijk is uitstekend bereikbaar met de auto en er zijn meer dan voldoende parkeerplaatsen rondom de praktijk. Deze zijn gratis.
7.      Goed bereikbaar met OV.
De praktijk is bereikbaar met de bus, waarbij de halte ongeveer 200meter lopen is. Vanaf station Heemstede is het ongeveer 15 minuten lopen.
8.      Toegankelijk ook voor mensen met handicap.
Hoewel de praktijk op de 3e verdieping is kan iedereen boven komen met de lift en zijn er alleen lage drempels.
9.      Berkenhof innoveert regelmatig bij nieuwe tandheelkundige ontwikkelingen.
Het team bezoekt regelmatig beurzen en daar doen wij ideeën op voor nieuwe behandelmethoden, apparatuur en materialen en technieken.
10. Wij gebruiken geen discountmaterialen.
Wij nemen aan dat u in uw eigen mond alleen het beste wilt. Daarom gebruiken wij alleen materialen die zich hebben bewezen en zijn getest.
11. Wachtkamer met grote sortering recente tijdschriften.
Mocht u toch even moeten wachten (Wij doen er alles aan om deze wachttijden zo kort mogelijk te maken en u op tijd te behandelen) dan staat er een display met daarin een grote sortering tijdschriften voor elk wat wils. Ook aan de kinderen is gedacht.
12. Speelgoed voor kinderen in wachtkamer.
Ook aan de kleintjes is gedacht. Er is een tafeltje met speeltjes en puzzels voor de kinderen.
13. Aandacht voor de mens achter de patiënt niet alleen de mond.
In de mond is te zien of iemand gezond leeft, of hij rookt en of de voedingsgewoonten goed zijn. Ook daarin proberen wij mensen te stimuleren tot een gezonde levensstijl.
14. Geen pijn.
Behandelingen doen wij bijna altijd met verdoving. Daardoor ervaart u tijdens de behandeling geen pijn en valt het meestal mee. Wilt u echt geen verdoving, dan houden wij daar natuurlijk ook rekening mee.
15. Behandelingen onder cofferdam ook wel rubberdam genoemd.
Cofferdam is een rubber vel dat over uw kies wordt gespannen bij het boren en vullen. Dat voorkomt dat er slijpsel in uw keel komt (oude amalgaamvullingen bevatten zilver en kwik) en dat de vulling onder volledige controle van vocht gelegd kan worden zodat er een optimale hechting aan uw tand word gerealiseerd.
16. Alle aandacht voor de klant (VIP).
Onze VIP behandeling doen wij bij elke halfjaarlijkse controle en bestaat uit het mondonderzoek, eventuele röntgenfoto´s, een indicatie van de kwaliteit van uw tandvlees, het aanwezige tandsteen verwijderen, het polijsten van uw tanden en kiezen door onze preventieassistente´s en natuurlijk het mondonderzoek door de tandarts en het bespreken van eventuele problemen en wensen. Het is beter te voorkomen dan te genezen.
17. Regelmatig PatiëntTevredenheidsOnderzoek.
Dat laten wij door een onafhankelijk bureau uitvoeren onder een grote groep van onze klanten. Daardoor kunt u anoniem uw mening geven over onze praktijkvoering. Daar geeft u een cijfer aan en door uw opmerkingen kunnen wij ons aanpassen aan uw wensen. Bij het laatste PTO haalden wij een 9,2 (gemiddeld cijfer van de, door dit bureau uitgevoerde onderzoeken is 7,8. Veel praktijken laten helemaal geen PTO uitvoeren.
18. Regelmatige teamvergaderingen over verbeterpunten.
Uitgaande van o.a. het PTO hebben wij regelmatig teamvergaderingen om daar te bespreken wat wij nog kunnen doen om uw tevredenheid nog hoger te krijgen.
19. Mooie website met praktijkinformatie.
Op onze website kunt u onze praktijkvisie en mededelingen lezen.
20. Klachtenformulier op de website.
Ook als u niet mee heeft gedaan aan ons tevredenheidsonderzoek kunt u via de website altijd uw mening geven. Graag horen wij natuurlijk dat u heel tevreden bent. Echter zijn er toch zaken die u onder onze aandacht wilt brengen kan dat ook. Wij kunnen daarop inspelen en onze werkmethoden op uw wensen proberen aan te passen.
21. Wij hebben ook veel aandacht voor kinderen
Wij proberen kinderen al door ze op jonge leeftijd (vanaf 2 jaar) spelenderwijs te laten wennen zodat ze geen angst voor de tandarts krijgen. Goed gedrag belonen wij altijd met een klein cadeautje.
22. Wij vertellen wat we doen.
Waarschijnlijk bent u niet thuis in de wereld van de tandheelkunde. Toch wilt u weten wat de tandarts doet in uw mond. Wij vertellen u dan ook altijd duidelijk wat er gebeurt.

23. Afspraken niet vergeten.
Wij geven u voor elke gemaakte afspraak een herinneringskaartje mee.
Bovendien sturen wij een e-mail bericht aan u, een aantal dagen voordat u uw afspraak heeft. Daardoor geven wij u de mogelijkheid om nog tijdig een gemaakte afspraak te verzetten indien u dat zou willen.
Ook krijgt u een oproep voor aan halfjaarlijks onderzoek als u daarvoor nog geen afspraak had gemaakt bij het vorige bezoek. Mocht het voorkomen dat u geen herinnering ontvangt en u weet dat u een afspraak heeft, neemt u dan even telefonisch contact op met ons.De praktijk is aangesloten bij het kwaliteitsregister tandartsen en wij volgen de nascholingscursussen die benodigd zijn om in het kwaliteitsregister vermeld te blijven.

Voor informatie over het kwaliteitsregister kunt u op het logo klikken.